Dersin Adı | Alan Projesi II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 498 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışması | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere bir akademik danışman ve kurum/firma desteği sayesinde sanayi ve hizmet işletmelerine yönelik bir proje yönetmelerini sağlamaktır. Dönem boyunca öğrenciler lojistik ve proje yönetimi bilgilerini gerçek hayatta karşılaşılan bir problemi tanımlamak ve çözmek için kullanacaklardır. Bu dersin amaçları arasında son sınıf öğrencilerinin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında planlama, operasyon, depolama, pazarlama, üretim ve taşımacılık konularını kapsayan gerçek iş tecrübesi edinmelerini sağlamak yer almaktadır. Öğrenciler ders sayesinde birinci elden problem çözme, modelleme, simülasyon ve maliyet analizi konularında tecrübe kazanacaklardır. İletişim becerilerine önem vererek öğrenciler ders boyunca periyodik raporlar sunacak ve sözlü sunumlar yapacaklardır. Dersin bir diger amacı, öğrenciler, öğretim elemanları ve sanayi arasındaki bağları güçlendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Üçbeş kişilik grupların oluşturacağı proje ekibinin toplam olarak projenin tamamı 650 saat harcaması beklenmektedir. İdeal olan bir projede lojistik yönetimi bölümü öğrencilerinin bilgi sahibi olduğu konuları bütünleştirerek çalışması beklenmektedir. Lojistik Yönetimi bölümünün proje yapabileceği konular arasinda iş süreçleri yönetimi, kapasite planlaması, yalın yaklaşımlar, lojistik yönetim sistemleri, malzeme elleçleme, performans yönetimi ve/ veya ölçümü, tedarik zinciri, talep yönetimi gibi konular yer almaktadir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı ve proje atamaları | Proje seçim ve takım oluşturma formlarının teslim edilmesi |
2 | Proje gereksinimlerinin tespit edilmesi | Danışmanlar ile ilk toplantı Firma ziyaretleri ve toplantıları |
3 | Proje yönetimine giriş | Firma ziyaretleri ve toplantıları |
4 | Etik Başarılı bir proje yönetimi için notlar | Toplantı tutanaklarının hazırlanması Danışmanlar ile haftalık toplantı |
5 | Proje önerisi yazma | Proje önerisi hazırlama Danışmanlar ile haftalık toplantı |
6 | 15 dakikalık proje öneri sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
7 | 15 dakikalık proje öneri sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
8 | Sınıf içi proje aktiviteleri | Proje önerilerinin revizyonu |
9 | Project start up and execution | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
10 | Proje gelişme raporu yazma | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
11 | 20 dakikalık proje gelişmelerinin sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
12 | 20 dakikalık proje gelişmelerinin sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
13 | Proje performans yönetimi | Gelişme raporlarının revizyonu |
14 | 30 dakikalık dönem raporu sunumları | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
15 | 30 dakikalık dönem raporu sunumları | Submit peer evaluation form. Submit teambooks |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 35 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 3 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | 1 | 5 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 5 | |
Proje | 1 | 54 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 170 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest